Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VIII CİLD (ENOLLAR - FEDDİN Konstantin Aleksandroviç)
    ƏBU HAŞİM

    ƏBU HAŞİM Əbu   Haşim Əbdüssәlam ibn Əbu  Əli  Mәhәmmәd  әl-Cübbai (890/91, Bәsrә – 933, Bağdad) – mötәzilә mütәkәllimi. Atası Əbu Əli Cübbainin tәlәbәsi olmuş, onun ölümündәn (916) sonra Bәsrә mötәzilәsinin rәhbәri seçilmişdir. Ə.H. daha çox Allahın zatı (substansiyası) ilә sifәtlәri (atributları) arasındakı әlaqәni araşdırmaq mәqsәdilә irәli sürdüyü, mәzmunca konseptualizmә yaxın olan әhval nәzәriyyәsi ilә tanınmışdır. “Hal”ı ilk dәfә kәlam termini kimi işlәtmiş Ə.H.-ә görә, “hal” “vücud” (varlıq) ilә “әdәm” (yoxluq) arasında olan zehni mәfhumdur. Cövhәrdәn (substansiya) ayrılıqda mövcudluğu qeyri-mümkün olan “hallar” әrәzi (aksidensiyanı) cövhәrlә әlaqәlәndirәn vasitәlәrdir. Başqa sözlә, onlar ayrılıqda vücud vә ya әdәmlә, yaxud “qidәm” (әzәlilik) vә ya “hüdus”la (sonradan yaradılma) xarakterizә edilә bilmәyәn, yalnız başqa bir mövcudun zatıyla birlikdә isbat olunan sifәtlәrdir. Düşüncә sistemindә varlıqla yoxluq arasında üçüncü mәfhumun olduğunu qәbul edәrәk, fәrqli bir  mәntiq  anlayışını  müәyyәnlәşdirәn Ə.H. Aristotel mәntiqindәn ayrılmışdır. Bu nәzәriyyә  әtrafında  birlәşәnlәr  olsa  da, әksәr mütәkәllimlәr (o cümlәdәn öz atası Əbül-Hәsәn Əşәri, hәmçinin Şeyx Müfid vә b.) onu rәdd etmiş, bәzilәri isә küfr saymışlar. Ə.H.-in davamçıları “Bәhşәmiyyә” (“Əbu  Haşimә  aid  olan”),  yaxud  “Bәhaşimә” adı ilә tanınmışlar. Ə.H.-in 160 әsәr yazdığı qeyd olunsa da, onların heç biri günümüzәdәk gәlib çatmamışdır.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
ENOLLAR – FEDDİN Konstantin Aleksandroviç
    ƏBU HAŞİM

    ƏBU HAŞİM Əbu   Haşim Əbdüssәlam ibn Əbu  Əli  Mәhәmmәd  әl-Cübbai (890/91, Bәsrә – 933, Bağdad) – mötәzilә mütәkәllimi. Atası Əbu Əli Cübbainin tәlәbәsi olmuş, onun ölümündәn (916) sonra Bәsrә mötәzilәsinin rәhbәri seçilmişdir. Ə.H. daha çox Allahın zatı (substansiyası) ilә sifәtlәri (atributları) arasındakı әlaqәni araşdırmaq mәqsәdilә irәli sürdüyü, mәzmunca konseptualizmә yaxın olan әhval nәzәriyyәsi ilә tanınmışdır. “Hal”ı ilk dәfә kәlam termini kimi işlәtmiş Ə.H.-ә görә, “hal” “vücud” (varlıq) ilә “әdәm” (yoxluq) arasında olan zehni mәfhumdur. Cövhәrdәn (substansiya) ayrılıqda mövcudluğu qeyri-mümkün olan “hallar” әrәzi (aksidensiyanı) cövhәrlә әlaqәlәndirәn vasitәlәrdir. Başqa sözlә, onlar ayrılıqda vücud vә ya әdәmlә, yaxud “qidәm” (әzәlilik) vә ya “hüdus”la (sonradan yaradılma) xarakterizә edilә bilmәyәn, yalnız başqa bir mövcudun zatıyla birlikdә isbat olunan sifәtlәrdir. Düşüncә sistemindә varlıqla yoxluq arasında üçüncü mәfhumun olduğunu qәbul edәrәk, fәrqli bir  mәntiq  anlayışını  müәyyәnlәşdirәn Ə.H. Aristotel mәntiqindәn ayrılmışdır. Bu nәzәriyyә  әtrafında  birlәşәnlәr  olsa  da, әksәr mütәkәllimlәr (o cümlәdәn öz atası Əbül-Hәsәn Əşәri, hәmçinin Şeyx Müfid vә b.) onu rәdd etmiş, bәzilәri isә küfr saymışlar. Ə.H.-in davamçıları “Bәhşәmiyyә” (“Əbu  Haşimә  aid  olan”),  yaxud  “Bәhaşimә” adı ilә tanınmışlar. Ə.H.-in 160 әsәr yazdığı qeyd olunsa da, onların heç biri günümüzәdәk gәlib çatmamışdır.

    ƏBU HAŞİM

    ƏBU HAŞİM Əbu   Haşim Əbdüssәlam ibn Əbu  Əli  Mәhәmmәd  әl-Cübbai (890/91, Bәsrә – 933, Bağdad) – mötәzilә mütәkәllimi. Atası Əbu Əli Cübbainin tәlәbәsi olmuş, onun ölümündәn (916) sonra Bәsrә mötәzilәsinin rәhbәri seçilmişdir. Ə.H. daha çox Allahın zatı (substansiyası) ilә sifәtlәri (atributları) arasındakı әlaqәni araşdırmaq mәqsәdilә irәli sürdüyü, mәzmunca konseptualizmә yaxın olan әhval nәzәriyyәsi ilә tanınmışdır. “Hal”ı ilk dәfә kәlam termini kimi işlәtmiş Ə.H.-ә görә, “hal” “vücud” (varlıq) ilә “әdәm” (yoxluq) arasında olan zehni mәfhumdur. Cövhәrdәn (substansiya) ayrılıqda mövcudluğu qeyri-mümkün olan “hallar” әrәzi (aksidensiyanı) cövhәrlә әlaqәlәndirәn vasitәlәrdir. Başqa sözlә, onlar ayrılıqda vücud vә ya әdәmlә, yaxud “qidәm” (әzәlilik) vә ya “hüdus”la (sonradan yaradılma) xarakterizә edilә bilmәyәn, yalnız başqa bir mövcudun zatıyla birlikdә isbat olunan sifәtlәrdir. Düşüncә sistemindә varlıqla yoxluq arasında üçüncü mәfhumun olduğunu qәbul edәrәk, fәrqli bir  mәntiq  anlayışını  müәyyәnlәşdirәn Ə.H. Aristotel mәntiqindәn ayrılmışdır. Bu nәzәriyyә  әtrafında  birlәşәnlәr  olsa  da, әksәr mütәkәllimlәr (o cümlәdәn öz atası Əbül-Hәsәn Əşәri, hәmçinin Şeyx Müfid vә b.) onu rәdd etmiş, bәzilәri isә küfr saymışlar. Ə.H.-in davamçıları “Bәhşәmiyyә” (“Əbu  Haşimә  aid  olan”),  yaxud  “Bәhaşimә” adı ilә tanınmışlar. Ə.H.-in 160 әsәr yazdığı qeyd olunsa da, onların heç biri günümüzәdәk gәlib çatmamışdır.