Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VIII CİLD (ENOLLAR - FEDDİN Konstantin Aleksandroviç)
    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ

    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ ( ), Ə b ü l - H ә s ә n  M ә h ә m m ә d  i b n  Y u s i f  ә l - A m i r i (913, Nişapur – 6.1.992, Nişapur) – İran filosofu. Hәyatı haqqında Əbu Hәyyan Tövhidi mәlumat vermişdir. Ə.-H.A. ilk tәhsilini Nişapurda aldıqdan sonra Kindinin tәlәbәsi Bәlxinin dәrslәrindә iştirak etmişdir. Hәlә gәnc yaşlarında “nişapurlu filosof” kimi mәşhurlaşmışdır. Rey, Bağdad, Bәlx vә Buxarada әdәbi-elmi mәclislәrdә iştirak etmişdir. Ə.-H.A. Aristotelin bәzi әsәrlәrinә şәrh yazmış, dövrümüzәdәk gәlib çatmayan “Əl-İnayә vәd-dirayә” әsәrindә Aristotel fәlsәfәsinin ümumi tәnqidini vermişdir. Farabi vә İbn Sina kimi, onun doktrinasında da neoplatonizmin izlәrinә rast gәlinir. Lakin axirәtin mahiyyәti vә Allahın cüzvi biliklәri barәdә düşüncәlәrindә islam tәfәkkürünә әsaslanması ilә onlardan әhәmiyyәtli dәrәcәdә fәrqlәnir. Ə.-H.A. din vә fәlsәfәnin bir mәnbәdәn qaynaqlandığı fikrini müdafiә edir, onlar arasındakı harmoniyanın üzә çıxarılması istiqamәtindә fәaliyyәt göstәrirdi. Elmlәrin dini vә fәlsәfi olmaqla ikili tәsnifatını irәli sürür, heç bir elmin dinlә ziddiyyәt tәşkil etmәdiyini göstәrirdi. İmanı düşüncә, küfrü isә tәxәyyül qüvvәsi ilә bağlamaqla onları fәlsәfәnin obyektinә çevirirdi. Ə.-H.A.-nin “Əl-İlam bi-mәnaqibilislam” әsәrindә 6 din (sabiilik, zәrdüştilik, büt pәrәstlik, iudaizm, xristianlıq vә islam) arasında hәm әqidә, ibadәt, davranış normaları vә cәza sistemi, hәm dә siyasi tarix cәhәtdәn müqayisә aparılır. O, әxlaq vә siyasәtә dair “Əs-Sәadә vәl-isad”, “Əl-әmәd әlә-әbәd”, gözün anatomiyasına dair “Əl-
    әbsar vәl-mübsәr” vә s. әsәrlәrin müәllifidir.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
ENOLLAR – FEDDİN Konstantin Aleksandroviç
    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ

    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ ( ), Ə b ü l - H ә s ә n  M ә h ә m m ә d  i b n  Y u s i f  ә l - A m i r i (913, Nişapur – 6.1.992, Nişapur) – İran filosofu. Hәyatı haqqında Əbu Hәyyan Tövhidi mәlumat vermişdir. Ə.-H.A. ilk tәhsilini Nişapurda aldıqdan sonra Kindinin tәlәbәsi Bәlxinin dәrslәrindә iştirak etmişdir. Hәlә gәnc yaşlarında “nişapurlu filosof” kimi mәşhurlaşmışdır. Rey, Bağdad, Bәlx vә Buxarada әdәbi-elmi mәclislәrdә iştirak etmişdir. Ə.-H.A. Aristotelin bәzi әsәrlәrinә şәrh yazmış, dövrümüzәdәk gәlib çatmayan “Əl-İnayә vәd-dirayә” әsәrindә Aristotel fәlsәfәsinin ümumi tәnqidini vermişdir. Farabi vә İbn Sina kimi, onun doktrinasında da neoplatonizmin izlәrinә rast gәlinir. Lakin axirәtin mahiyyәti vә Allahın cüzvi biliklәri barәdә düşüncәlәrindә islam tәfәkkürünә әsaslanması ilә onlardan әhәmiyyәtli dәrәcәdә fәrqlәnir. Ə.-H.A. din vә fәlsәfәnin bir mәnbәdәn qaynaqlandığı fikrini müdafiә edir, onlar arasındakı harmoniyanın üzә çıxarılması istiqamәtindә fәaliyyәt göstәrirdi. Elmlәrin dini vә fәlsәfi olmaqla ikili tәsnifatını irәli sürür, heç bir elmin dinlә ziddiyyәt tәşkil etmәdiyini göstәrirdi. İmanı düşüncә, küfrü isә tәxәyyül qüvvәsi ilә bağlamaqla onları fәlsәfәnin obyektinә çevirirdi. Ə.-H.A.-nin “Əl-İlam bi-mәnaqibilislam” әsәrindә 6 din (sabiilik, zәrdüştilik, büt pәrәstlik, iudaizm, xristianlıq vә islam) arasında hәm әqidә, ibadәt, davranış normaları vә cәza sistemi, hәm dә siyasi tarix cәhәtdәn müqayisә aparılır. O, әxlaq vә siyasәtә dair “Əs-Sәadә vәl-isad”, “Əl-әmәd әlә-әbәd”, gözün anatomiyasına dair “Əl-
    әbsar vәl-mübsәr” vә s. әsәrlәrin müәllifidir.

    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ

    ƏBÜL-HƏSƏN AMİRİ ( ), Ə b ü l - H ә s ә n  M ә h ә m m ә d  i b n  Y u s i f  ә l - A m i r i (913, Nişapur – 6.1.992, Nişapur) – İran filosofu. Hәyatı haqqında Əbu Hәyyan Tövhidi mәlumat vermişdir. Ə.-H.A. ilk tәhsilini Nişapurda aldıqdan sonra Kindinin tәlәbәsi Bәlxinin dәrslәrindә iştirak etmişdir. Hәlә gәnc yaşlarında “nişapurlu filosof” kimi mәşhurlaşmışdır. Rey, Bağdad, Bәlx vә Buxarada әdәbi-elmi mәclislәrdә iştirak etmişdir. Ə.-H.A. Aristotelin bәzi әsәrlәrinә şәrh yazmış, dövrümüzәdәk gәlib çatmayan “Əl-İnayә vәd-dirayә” әsәrindә Aristotel fәlsәfәsinin ümumi tәnqidini vermişdir. Farabi vә İbn Sina kimi, onun doktrinasında da neoplatonizmin izlәrinә rast gәlinir. Lakin axirәtin mahiyyәti vә Allahın cüzvi biliklәri barәdә düşüncәlәrindә islam tәfәkkürünә әsaslanması ilә onlardan әhәmiyyәtli dәrәcәdә fәrqlәnir. Ə.-H.A. din vә fәlsәfәnin bir mәnbәdәn qaynaqlandığı fikrini müdafiә edir, onlar arasındakı harmoniyanın üzә çıxarılması istiqamәtindә fәaliyyәt göstәrirdi. Elmlәrin dini vә fәlsәfi olmaqla ikili tәsnifatını irәli sürür, heç bir elmin dinlә ziddiyyәt tәşkil etmәdiyini göstәrirdi. İmanı düşüncә, küfrü isә tәxәyyül qüvvәsi ilә bağlamaqla onları fәlsәfәnin obyektinә çevirirdi. Ə.-H.A.-nin “Əl-İlam bi-mәnaqibilislam” әsәrindә 6 din (sabiilik, zәrdüştilik, büt pәrәstlik, iudaizm, xristianlıq vә islam) arasında hәm әqidә, ibadәt, davranış normaları vә cәza sistemi, hәm dә siyasi tarix cәhәtdәn müqayisә aparılır. O, әxlaq vә siyasәtә dair “Əs-Sәadә vәl-isad”, “Əl-әmәd әlә-әbәd”, gözün anatomiyasına dair “Əl-
    әbsar vәl-mübsәr” vә s. әsәrlәrin müәllifidir.