Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VIII CİLD (ENOLLAR - FEDDİN Konstantin Aleksandroviç)
    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF

    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF ( ), M ә h ә m m ә d  i b n  ә l - H ü z e y l  i b n  A b d u l l a h  ә l - Ə b d i (tәqr. 752, Bәsrә – 849/50, Samirә) – mötәzilә alimi. Hәyatı haqqında mәlumat azdır. İlk tәhsilini Bәsrәdә almışdır. Cәdәl (polemika) elminin banisi hesab edilәn Ə.-H.Ə. mötәzilәnin mәzhәb olaraq formalaşmasında vә kәlam elmindә mühüm rol oynamışdır. Əsasәn, tәbiәt fәlsәfәsi, ilahisifәtlәr, axirәtlә әlaqәdar kәlam mәsәlәlәri üzәrindә dayanmış, bu mövzulara dair müxtәlif әsәrlәr yazmışdır. Əsәrlәri günümüzәdәk çatmadığından, onun fikirlәrinin bir qisminә Əbül -Hüseyn Xәyyat vә Qazi
    Əbdülcәbbar kimi alimlәrin qeydlәrindә rast gәlinir. Ə.-H.Ə.-a görә, ilahi sifәtlәr (atributlar) Allahın zatı (substansiyası) ilә eynidir; hәyat, elm vә qüdrәt Onun zatından ibarәtdir vә sifәtlәrindәn fәrqlәnmir. Sifәtlәr “zati” (substantiv) vә “feili” (aktiv) olmaqla iki qrupda birlәşir. İnsan mütlәq iradә sahibidir, Allahın qüdrәti insanın bacarıq sahәsinә şamil deyil. Ə.-H.Ə. atomik nәzәriyyәni yunan fәlsәfәsindәn әxz edәrәk, ona islami mahiyyәt aşılamış, materialist anlayışından daha dolğun şәkildә şәrh etmişdir: maddi alәm atomlardan ibarәtdir; bölünmәyәn әn kiçik hissәcik olan atom “ölçüsüz cövhәr”dir (geometrik nöqtә); atomlar arasındakı bağlantılar özözünә reallaşmadığından zәruri deyil; atomlar sonlu vә mәhdud olduğundan, kainat da bütövlükdә sonlu vә mәhduddur. Onun bu sahәdәki fikirlәri özündәn sonrakı kәlam mütәfәkkirlәrinә güclü tәsir göstәrmişdir.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
ENOLLAR – FEDDİN Konstantin Aleksandroviç
    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF

    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF ( ), M ә h ә m m ә d  i b n  ә l - H ü z e y l  i b n  A b d u l l a h  ә l - Ə b d i (tәqr. 752, Bәsrә – 849/50, Samirә) – mötәzilә alimi. Hәyatı haqqında mәlumat azdır. İlk tәhsilini Bәsrәdә almışdır. Cәdәl (polemika) elminin banisi hesab edilәn Ə.-H.Ə. mötәzilәnin mәzhәb olaraq formalaşmasında vә kәlam elmindә mühüm rol oynamışdır. Əsasәn, tәbiәt fәlsәfәsi, ilahisifәtlәr, axirәtlә әlaqәdar kәlam mәsәlәlәri üzәrindә dayanmış, bu mövzulara dair müxtәlif әsәrlәr yazmışdır. Əsәrlәri günümüzәdәk çatmadığından, onun fikirlәrinin bir qisminә Əbül -Hüseyn Xәyyat vә Qazi
    Əbdülcәbbar kimi alimlәrin qeydlәrindә rast gәlinir. Ə.-H.Ə.-a görә, ilahi sifәtlәr (atributlar) Allahın zatı (substansiyası) ilә eynidir; hәyat, elm vә qüdrәt Onun zatından ibarәtdir vә sifәtlәrindәn fәrqlәnmir. Sifәtlәr “zati” (substantiv) vә “feili” (aktiv) olmaqla iki qrupda birlәşir. İnsan mütlәq iradә sahibidir, Allahın qüdrәti insanın bacarıq sahәsinә şamil deyil. Ə.-H.Ə. atomik nәzәriyyәni yunan fәlsәfәsindәn әxz edәrәk, ona islami mahiyyәt aşılamış, materialist anlayışından daha dolğun şәkildә şәrh etmişdir: maddi alәm atomlardan ibarәtdir; bölünmәyәn әn kiçik hissәcik olan atom “ölçüsüz cövhәr”dir (geometrik nöqtә); atomlar arasındakı bağlantılar özözünә reallaşmadığından zәruri deyil; atomlar sonlu vә mәhdud olduğundan, kainat da bütövlükdә sonlu vә mәhduddur. Onun bu sahәdәki fikirlәri özündәn sonrakı kәlam mütәfәkkirlәrinә güclü tәsir göstәrmişdir.

    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF

    ƏBÜL-HÜZEYL ƏLLAF ( ), M ә h ә m m ә d  i b n  ә l - H ü z e y l  i b n  A b d u l l a h  ә l - Ə b d i (tәqr. 752, Bәsrә – 849/50, Samirә) – mötәzilә alimi. Hәyatı haqqında mәlumat azdır. İlk tәhsilini Bәsrәdә almışdır. Cәdәl (polemika) elminin banisi hesab edilәn Ə.-H.Ə. mötәzilәnin mәzhәb olaraq formalaşmasında vә kәlam elmindә mühüm rol oynamışdır. Əsasәn, tәbiәt fәlsәfәsi, ilahisifәtlәr, axirәtlә әlaqәdar kәlam mәsәlәlәri üzәrindә dayanmış, bu mövzulara dair müxtәlif әsәrlәr yazmışdır. Əsәrlәri günümüzәdәk çatmadığından, onun fikirlәrinin bir qisminә Əbül -Hüseyn Xәyyat vә Qazi
    Əbdülcәbbar kimi alimlәrin qeydlәrindә rast gәlinir. Ə.-H.Ə.-a görә, ilahi sifәtlәr (atributlar) Allahın zatı (substansiyası) ilә eynidir; hәyat, elm vә qüdrәt Onun zatından ibarәtdir vә sifәtlәrindәn fәrqlәnmir. Sifәtlәr “zati” (substantiv) vә “feili” (aktiv) olmaqla iki qrupda birlәşir. İnsan mütlәq iradә sahibidir, Allahın qüdrәti insanın bacarıq sahәsinә şamil deyil. Ə.-H.Ə. atomik nәzәriyyәni yunan fәlsәfәsindәn әxz edәrәk, ona islami mahiyyәt aşılamış, materialist anlayışından daha dolğun şәkildә şәrh etmişdir: maddi alәm atomlardan ibarәtdir; bölünmәyәn әn kiçik hissәcik olan atom “ölçüsüz cövhәr”dir (geometrik nöqtә); atomlar arasındakı bağlantılar özözünә reallaşmadığından zәruri deyil; atomlar sonlu vә mәhdud olduğundan, kainat da bütövlükdә sonlu vә mәhduddur. Onun bu sahәdәki fikirlәri özündәn sonrakı kәlam mütәfәkkirlәrinә güclü tәsir göstәrmişdir.