Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VII CİLD (DƏRMAN - CƏLİLOV)
    ELİTA NƏZƏRİYYƏLƏRİ

    ELİTA NӘZӘRİYYӘLӘRİ – elitanın istәnilәn tip cәmiyyәtin fәaliyyәti üçün zәruri vә hәyati әhәmiyyәtli tәrkib hissәsi olduğunu tәsdiq edәn sosial-fәlsәfi, ictimai vә siyasi konsepsiyalar. Platon, Makiavelli, T.Karleyl bu tip ideyaları ifadә etmişlәr. E.n. konkret baxışlar sistemi kimi 20 әsrdә V.Pareto vә Q.Moska (İtaliya) tәrәfindәn formulә edilmişdir. 2-ci Dünya müharibәsinә qәdәr İtaliya, Almaniya, Fransada, müharibәdәn sonra isә ABŞ-da geniş yayılmışdı. E.n-nin başlıca variantları: “makiavelli” variantı (C.Börnhem, ABŞ), “dәyәrlilik” variantı (La Valet, Fransa), struktur-funksional variant (R.Dal, S.Keller, ABŞ), “neoelitizm”dir (T.Day, X.Ziqler, ABŞ). E.n-nin әsas xüsusiyyәtlәri tarixi tәrәqqinin inkar edilmәsi (tarix müәyyәn elita tiplәrinin hakimiyyәti ilә xarakterizә olunan sosial silsilәlәrin vәhdәti kimi izah olunur); xalq hakimiyyәtinin tәnqidi; bәrabәrsizliyin sosial hәyatın әsası kimi tәsdiq olunmasıdır.


    Әvvәllәr E.n. burjua demokratiyasına qarşı da açıq düşmәnçilik mövqeyindә olmuşdur. 30–40-cı illәrin sonlarında Y. Şumpeter vә K. Manheym (Almaniya) E.n- ni yenidәn işlәyib hazırlamış, onun prinsiplәrini burjua-demokratik in.-tların prinsiplәrinә uyğunlaşdırmağa çalışmışlar. Manheym tәsdiq edirdi ki, demokratiyanı fәrqlәndirәn cәhәt elitanın hakimiyyәt uğrunda rәqabәti vә “demokratik optimal elita kütlәsi”dir (“Essays on the Sosiology of Culture”, L., 1956). 60–70-ci illәrdә bu ideyalar әsasında elitaların plüralizmi nәzәriyyәsi (Dal) vә onların mövcud siyasi sistemlә “konsensus”u (razılıq) ideyası ifadә olunmuşdur (Day, Ziqler). 70–90-cı illәrdә ABŞ sosial vә siyasi elmindә elit plüralizm tәrәfdarları ilә “neoelitaristlәr” polemikalar aparmışlar. SSRİ-dә rәsmi ideologiya dövlәtlәrdә vә sosialist tipli cәmiyyәtlәrdә elitanın mövcudluğunu qәti şәkildә inkar edirdi. Әslindә isә “elita–kütlә” dixotomiyası “real” sosializmin ictimai quruluşuna Qәrb demokratiya
    modellәrindәn daha çox nüfuz etmişdi.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
DƏRMAN – CƏLİLOV
    ELİTA NƏZƏRİYYƏLƏRİ

    ELİTA NӘZӘRİYYӘLӘRİ – elitanın istәnilәn tip cәmiyyәtin fәaliyyәti üçün zәruri vә hәyati әhәmiyyәtli tәrkib hissәsi olduğunu tәsdiq edәn sosial-fәlsәfi, ictimai vә siyasi konsepsiyalar. Platon, Makiavelli, T.Karleyl bu tip ideyaları ifadә etmişlәr. E.n. konkret baxışlar sistemi kimi 20 әsrdә V.Pareto vә Q.Moska (İtaliya) tәrәfindәn formulә edilmişdir. 2-ci Dünya müharibәsinә qәdәr İtaliya, Almaniya, Fransada, müharibәdәn sonra isә ABŞ-da geniş yayılmışdı. E.n-nin başlıca variantları: “makiavelli” variantı (C.Börnhem, ABŞ), “dәyәrlilik” variantı (La Valet, Fransa), struktur-funksional variant (R.Dal, S.Keller, ABŞ), “neoelitizm”dir (T.Day, X.Ziqler, ABŞ). E.n-nin әsas xüsusiyyәtlәri tarixi tәrәqqinin inkar edilmәsi (tarix müәyyәn elita tiplәrinin hakimiyyәti ilә xarakterizә olunan sosial silsilәlәrin vәhdәti kimi izah olunur); xalq hakimiyyәtinin tәnqidi; bәrabәrsizliyin sosial hәyatın әsası kimi tәsdiq olunmasıdır.


    Әvvәllәr E.n. burjua demokratiyasına qarşı da açıq düşmәnçilik mövqeyindә olmuşdur. 30–40-cı illәrin sonlarında Y. Şumpeter vә K. Manheym (Almaniya) E.n- ni yenidәn işlәyib hazırlamış, onun prinsiplәrini burjua-demokratik in.-tların prinsiplәrinә uyğunlaşdırmağa çalışmışlar. Manheym tәsdiq edirdi ki, demokratiyanı fәrqlәndirәn cәhәt elitanın hakimiyyәt uğrunda rәqabәti vә “demokratik optimal elita kütlәsi”dir (“Essays on the Sosiology of Culture”, L., 1956). 60–70-ci illәrdә bu ideyalar әsasında elitaların plüralizmi nәzәriyyәsi (Dal) vә onların mövcud siyasi sistemlә “konsensus”u (razılıq) ideyası ifadә olunmuşdur (Day, Ziqler). 70–90-cı illәrdә ABŞ sosial vә siyasi elmindә elit plüralizm tәrәfdarları ilә “neoelitaristlәr” polemikalar aparmışlar. SSRİ-dә rәsmi ideologiya dövlәtlәrdә vә sosialist tipli cәmiyyәtlәrdә elitanın mövcudluğunu qәti şәkildә inkar edirdi. Әslindә isә “elita–kütlә” dixotomiyası “real” sosializmin ictimai quruluşuna Qәrb demokratiya
    modellәrindәn daha çox nüfuz etmişdi.

    ELİTA NƏZƏRİYYƏLƏRİ

    ELİTA NӘZӘRİYYӘLӘRİ – elitanın istәnilәn tip cәmiyyәtin fәaliyyәti üçün zәruri vә hәyati әhәmiyyәtli tәrkib hissәsi olduğunu tәsdiq edәn sosial-fәlsәfi, ictimai vә siyasi konsepsiyalar. Platon, Makiavelli, T.Karleyl bu tip ideyaları ifadә etmişlәr. E.n. konkret baxışlar sistemi kimi 20 әsrdә V.Pareto vә Q.Moska (İtaliya) tәrәfindәn formulә edilmişdir. 2-ci Dünya müharibәsinә qәdәr İtaliya, Almaniya, Fransada, müharibәdәn sonra isә ABŞ-da geniş yayılmışdı. E.n-nin başlıca variantları: “makiavelli” variantı (C.Börnhem, ABŞ), “dәyәrlilik” variantı (La Valet, Fransa), struktur-funksional variant (R.Dal, S.Keller, ABŞ), “neoelitizm”dir (T.Day, X.Ziqler, ABŞ). E.n-nin әsas xüsusiyyәtlәri tarixi tәrәqqinin inkar edilmәsi (tarix müәyyәn elita tiplәrinin hakimiyyәti ilә xarakterizә olunan sosial silsilәlәrin vәhdәti kimi izah olunur); xalq hakimiyyәtinin tәnqidi; bәrabәrsizliyin sosial hәyatın әsası kimi tәsdiq olunmasıdır.


    Әvvәllәr E.n. burjua demokratiyasına qarşı da açıq düşmәnçilik mövqeyindә olmuşdur. 30–40-cı illәrin sonlarında Y. Şumpeter vә K. Manheym (Almaniya) E.n- ni yenidәn işlәyib hazırlamış, onun prinsiplәrini burjua-demokratik in.-tların prinsiplәrinә uyğunlaşdırmağa çalışmışlar. Manheym tәsdiq edirdi ki, demokratiyanı fәrqlәndirәn cәhәt elitanın hakimiyyәt uğrunda rәqabәti vә “demokratik optimal elita kütlәsi”dir (“Essays on the Sosiology of Culture”, L., 1956). 60–70-ci illәrdә bu ideyalar әsasında elitaların plüralizmi nәzәriyyәsi (Dal) vә onların mövcud siyasi sistemlә “konsensus”u (razılıq) ideyası ifadә olunmuşdur (Day, Ziqler). 70–90-cı illәrdә ABŞ sosial vә siyasi elmindә elit plüralizm tәrәfdarları ilә “neoelitaristlәr” polemikalar aparmışlar. SSRİ-dә rәsmi ideologiya dövlәtlәrdә vә sosialist tipli cәmiyyәtlәrdә elitanın mövcudluğunu qәti şәkildә inkar edirdi. Әslindә isә “elita–kütlә” dixotomiyası “real” sosializmin ictimai quruluşuna Qәrb demokratiya
    modellәrindәn daha çox nüfuz etmişdi.