Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VII CİLD (DƏRMAN - CƏLİLOV)
    EMPİRİOSİMVOLİZM

    EMPİRİOSİMVOLİZM – empiriokritisizmin P.Yuşkeviç tәrәfindәn yaradılmış növü. Yuşkeviçә görә, varlıq “tәcrübәlәri birlәşdirәn simvollar sistemidir”, tәcrübә özü isә “sonsuz vә rәngarәng duyğular kütlәsi”, yaxud gerçәkliyi yaradan elementlәr toplusudur. E.-in başlıca ideyası ondan ibarәtdir ki, ümumi anlayışlar vә onlar arasındakı әlaqәlәr (qanun, sәbәb, zaman, mәkan vә s.) maddi mövcud olan heç bir şeyi әks etdirmәyәn simvol-konvensiyalardır (empiriosimvollar). Yuşkeviç bu ideyanı materiyanı “hissiyyatla qavranılan elementlәrin nisbәtәn sabit kompleksinin xәyali simvolu” hesab edәn A. Puankare vә E.Maxdan әxz etmişdi. Yuşkeviçin fikrincә, empiriosimvollar “xalis tәcrübәdә” verilәnlәr (yәni müxtәlif duyğular) vә “xalis zәka”nın yaratdıqlarıdır (buraya fantastik tәsәvvürlәr dә aid edilir). Әn sadә empiriosimvollar ayrıca duyğularla bağlıdır. Ali empiriosimvollar isә tәbiәt qanunlarıdır. 20 әsrin elmi idrakında işarә vә simvolların artan rolunu haqlı olaraq vurğulayan Yuşkeviç işarә-surәtlәrlә işarә-simvolları (müvafiq olaraq, anlayışsurәtlәr vә anlayış-simvollar) qarşı-qarşıya qoyurdu. O, birincilәri az әhәmiyyәtli hesab edir, ikincilәrin rolunu isә mütlәqlәşdirirdi; belә nәticәyә gәlirdi ki, bizim idrakımızın tәmәlini tәşkil edәn irrasional “verilәnlәr axını”, yaxud “şüur axını” anlayış-simvolların kömәyilә sistemlәşir vә tәkmillәşir, yalnız bundan sonra “hәqiqi reallığa” çevrilir. E.-in başlıca prinsiplәri P. Yuşkeviçin “Müasir energetika” (1908), “Materializm vә tәnqidi realizm” (1908) әsәrlәrindә şәrh edilmişdir. E.-ә berkliçiliyin vә kantçılığın böyük tәsiri olmuşdur. Yuşkeviçin fikirlәrindәki subyektivlik vә qeyri-dialektiklik Lenin vә Plexanov tәrәfindәn tәnqid edilmişdir.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
DƏRMAN – CƏLİLOV
    EMPİRİOSİMVOLİZM

    EMPİRİOSİMVOLİZM – empiriokritisizmin P.Yuşkeviç tәrәfindәn yaradılmış növü. Yuşkeviçә görә, varlıq “tәcrübәlәri birlәşdirәn simvollar sistemidir”, tәcrübә özü isә “sonsuz vә rәngarәng duyğular kütlәsi”, yaxud gerçәkliyi yaradan elementlәr toplusudur. E.-in başlıca ideyası ondan ibarәtdir ki, ümumi anlayışlar vә onlar arasındakı әlaqәlәr (qanun, sәbәb, zaman, mәkan vә s.) maddi mövcud olan heç bir şeyi әks etdirmәyәn simvol-konvensiyalardır (empiriosimvollar). Yuşkeviç bu ideyanı materiyanı “hissiyyatla qavranılan elementlәrin nisbәtәn sabit kompleksinin xәyali simvolu” hesab edәn A. Puankare vә E.Maxdan әxz etmişdi. Yuşkeviçin fikrincә, empiriosimvollar “xalis tәcrübәdә” verilәnlәr (yәni müxtәlif duyğular) vә “xalis zәka”nın yaratdıqlarıdır (buraya fantastik tәsәvvürlәr dә aid edilir). Әn sadә empiriosimvollar ayrıca duyğularla bağlıdır. Ali empiriosimvollar isә tәbiәt qanunlarıdır. 20 әsrin elmi idrakında işarә vә simvolların artan rolunu haqlı olaraq vurğulayan Yuşkeviç işarә-surәtlәrlә işarә-simvolları (müvafiq olaraq, anlayışsurәtlәr vә anlayış-simvollar) qarşı-qarşıya qoyurdu. O, birincilәri az әhәmiyyәtli hesab edir, ikincilәrin rolunu isә mütlәqlәşdirirdi; belә nәticәyә gәlirdi ki, bizim idrakımızın tәmәlini tәşkil edәn irrasional “verilәnlәr axını”, yaxud “şüur axını” anlayış-simvolların kömәyilә sistemlәşir vә tәkmillәşir, yalnız bundan sonra “hәqiqi reallığa” çevrilir. E.-in başlıca prinsiplәri P. Yuşkeviçin “Müasir energetika” (1908), “Materializm vә tәnqidi realizm” (1908) әsәrlәrindә şәrh edilmişdir. E.-ә berkliçiliyin vә kantçılığın böyük tәsiri olmuşdur. Yuşkeviçin fikirlәrindәki subyektivlik vә qeyri-dialektiklik Lenin vә Plexanov tәrәfindәn tәnqid edilmişdir.

    EMPİRİOSİMVOLİZM

    EMPİRİOSİMVOLİZM – empiriokritisizmin P.Yuşkeviç tәrәfindәn yaradılmış növü. Yuşkeviçә görә, varlıq “tәcrübәlәri birlәşdirәn simvollar sistemidir”, tәcrübә özü isә “sonsuz vә rәngarәng duyğular kütlәsi”, yaxud gerçәkliyi yaradan elementlәr toplusudur. E.-in başlıca ideyası ondan ibarәtdir ki, ümumi anlayışlar vә onlar arasındakı әlaqәlәr (qanun, sәbәb, zaman, mәkan vә s.) maddi mövcud olan heç bir şeyi әks etdirmәyәn simvol-konvensiyalardır (empiriosimvollar). Yuşkeviç bu ideyanı materiyanı “hissiyyatla qavranılan elementlәrin nisbәtәn sabit kompleksinin xәyali simvolu” hesab edәn A. Puankare vә E.Maxdan әxz etmişdi. Yuşkeviçin fikrincә, empiriosimvollar “xalis tәcrübәdә” verilәnlәr (yәni müxtәlif duyğular) vә “xalis zәka”nın yaratdıqlarıdır (buraya fantastik tәsәvvürlәr dә aid edilir). Әn sadә empiriosimvollar ayrıca duyğularla bağlıdır. Ali empiriosimvollar isә tәbiәt qanunlarıdır. 20 әsrin elmi idrakında işarә vә simvolların artan rolunu haqlı olaraq vurğulayan Yuşkeviç işarә-surәtlәrlә işarә-simvolları (müvafiq olaraq, anlayışsurәtlәr vә anlayış-simvollar) qarşı-qarşıya qoyurdu. O, birincilәri az әhәmiyyәtli hesab edir, ikincilәrin rolunu isә mütlәqlәşdirirdi; belә nәticәyә gәlirdi ki, bizim idrakımızın tәmәlini tәşkil edәn irrasional “verilәnlәr axını”, yaxud “şüur axını” anlayış-simvolların kömәyilә sistemlәşir vә tәkmillәşir, yalnız bundan sonra “hәqiqi reallığa” çevrilir. E.-in başlıca prinsiplәri P. Yuşkeviçin “Müasir energetika” (1908), “Materializm vә tәnqidi realizm” (1908) әsәrlәrindә şәrh edilmişdir. E.-ә berkliçiliyin vә kantçılığın böyük tәsiri olmuşdur. Yuşkeviçin fikirlәrindәki subyektivlik vә qeyri-dialektiklik Lenin vә Plexanov tәrәfindәn tәnqid edilmişdir.