Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
VIII CİLD (ENOLLAR - FEDDİN Konstantin Aleksandroviç)
    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT

    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT – insan fәaliyyәti sxemlәrinin, ünsiyyәt formalarının, mәişәtin tәşkili vә mәdәniyyәt nümunәlәrinin tәkrar canlandırılmasına әsaslanan cәmiyyәt; sәnayelәşmәyәqәdәrki cәmiyyәt. Ə.c.-dә әnәnә sosial tәcrübәnin nәsildәnnәslә ötürülmәsinin әsas üsulu, fәrdlәrin şәxsi inkişafını özünә tabe edәn sosial әlaqә rolunu oynayır.

    Ə.c. iqtisadiyyatı üçün natural tәsәrrüfatın hökmranlığı sәciyyәvidir. Burada әmtәә münasibәtlәri ya tamamilә olmur, ya da azsaylı elitanın ehtiyaclarını ödәmәyә yönәlir. Sosial münasibәtlәrin tәşkilindә әsas prinsip cәmiyyәtin sәrt iyerarxik stratifikasiyasıdır ki, bu da endoqam kastalara bölünmәdә tәzahür edir, eyni zamanda qapalı vә tәcrid olunmuş icma әhalinin böyük әksәriyyәtini tәşkil edәn müti tәbәqә üçün sosial münasibәtlәrin tәşkilinin әsas formasına çevrilir. Bu sәbәbdәn Ə.c.-dә ayrıca insanın şәxsiyyәt azadlığını istisna edәn vә әnәnәvi davranış normalarına ciddi riayәt olunmasına istiqamәtlәnmiş kollektivçi sosial tәsәvvürlәr hakimdir. Kasta bölgüsü ilә birlikdә Ə.c.-in bu xüsusiyyәti sosial mobillik imkanlarını tamamilә istisna edir. Siyasi hakimiyyәt ayrıca qrupun (kasta, klan, ailә) çәrçivәsindә inhisarlaşır vә әsasәn avtoritar formalarda mövcud olur.

    Ə.c.-in sәciyyәvi cәhәtlәrindәn biri yazının tamamilә yoxluğu, ya da ayrı-ayrı qrupların (mәs., mәmurların, kahinlәrin) imtiyazları şәklindә olmasıdır. Yazı әksәr hallarda әhalinin әsas hissәsinin danışıq dilindәn fәrqli şәkildә inkişaf edir (mәs., orta әsrlәr Avropasında latın, Yaxın Şәrqdә әrәb, Uzaq Şәrqdә çin dillәri). Buna görә mәdәniyyәtin nәsillәrarası ötürülmәsi verbal, folklor formada hәyata keçirilir, sosiallaşmanın başlıca institutu isә ailә vә icma olur.

    “Ə.c.” anlayışı bәşәriyyәtin inkişafının sәnayelәşmәyәqәdәrki mәrhәlәsinin real tarixini әks etdirmәdiyindәn, müasir sosialmәdәni antropologiya әnәnәvi sosiologiyadan fәrqli olaraq, bu termindәn istifadә etmir. Müasir millәt nәzәriyyәsindә (E.Gelner, B.Anderson, K.Doyç) sәnayelәşmәyәqәdәrki inkişafı sәciyyәlәndirmәk üçün “aqrar”, “aqrar-yazılı cәmiyyәt” anlayışlarından istifadә olunur.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
ENOLLAR – FEDDİN Konstantin Aleksandroviç
    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT

    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT – insan fәaliyyәti sxemlәrinin, ünsiyyәt formalarının, mәişәtin tәşkili vә mәdәniyyәt nümunәlәrinin tәkrar canlandırılmasına әsaslanan cәmiyyәt; sәnayelәşmәyәqәdәrki cәmiyyәt. Ə.c.-dә әnәnә sosial tәcrübәnin nәsildәnnәslә ötürülmәsinin әsas üsulu, fәrdlәrin şәxsi inkişafını özünә tabe edәn sosial әlaqә rolunu oynayır.

    Ə.c. iqtisadiyyatı üçün natural tәsәrrüfatın hökmranlığı sәciyyәvidir. Burada әmtәә münasibәtlәri ya tamamilә olmur, ya da azsaylı elitanın ehtiyaclarını ödәmәyә yönәlir. Sosial münasibәtlәrin tәşkilindә әsas prinsip cәmiyyәtin sәrt iyerarxik stratifikasiyasıdır ki, bu da endoqam kastalara bölünmәdә tәzahür edir, eyni zamanda qapalı vә tәcrid olunmuş icma әhalinin böyük әksәriyyәtini tәşkil edәn müti tәbәqә üçün sosial münasibәtlәrin tәşkilinin әsas formasına çevrilir. Bu sәbәbdәn Ə.c.-dә ayrıca insanın şәxsiyyәt azadlığını istisna edәn vә әnәnәvi davranış normalarına ciddi riayәt olunmasına istiqamәtlәnmiş kollektivçi sosial tәsәvvürlәr hakimdir. Kasta bölgüsü ilә birlikdә Ə.c.-in bu xüsusiyyәti sosial mobillik imkanlarını tamamilә istisna edir. Siyasi hakimiyyәt ayrıca qrupun (kasta, klan, ailә) çәrçivәsindә inhisarlaşır vә әsasәn avtoritar formalarda mövcud olur.

    Ə.c.-in sәciyyәvi cәhәtlәrindәn biri yazının tamamilә yoxluğu, ya da ayrı-ayrı qrupların (mәs., mәmurların, kahinlәrin) imtiyazları şәklindә olmasıdır. Yazı әksәr hallarda әhalinin әsas hissәsinin danışıq dilindәn fәrqli şәkildә inkişaf edir (mәs., orta әsrlәr Avropasında latın, Yaxın Şәrqdә әrәb, Uzaq Şәrqdә çin dillәri). Buna görә mәdәniyyәtin nәsillәrarası ötürülmәsi verbal, folklor formada hәyata keçirilir, sosiallaşmanın başlıca institutu isә ailә vә icma olur.

    “Ə.c.” anlayışı bәşәriyyәtin inkişafının sәnayelәşmәyәqәdәrki mәrhәlәsinin real tarixini әks etdirmәdiyindәn, müasir sosialmәdәni antropologiya әnәnәvi sosiologiyadan fәrqli olaraq, bu termindәn istifadә etmir. Müasir millәt nәzәriyyәsindә (E.Gelner, B.Anderson, K.Doyç) sәnayelәşmәyәqәdәrki inkişafı sәciyyәlәndirmәk üçün “aqrar”, “aqrar-yazılı cәmiyyәt” anlayışlarından istifadә olunur.

    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT

    ƏNƏNƏVİ CƏMİYYƏT – insan fәaliyyәti sxemlәrinin, ünsiyyәt formalarının, mәişәtin tәşkili vә mәdәniyyәt nümunәlәrinin tәkrar canlandırılmasına әsaslanan cәmiyyәt; sәnayelәşmәyәqәdәrki cәmiyyәt. Ə.c.-dә әnәnә sosial tәcrübәnin nәsildәnnәslә ötürülmәsinin әsas üsulu, fәrdlәrin şәxsi inkişafını özünә tabe edәn sosial әlaqә rolunu oynayır.

    Ə.c. iqtisadiyyatı üçün natural tәsәrrüfatın hökmranlığı sәciyyәvidir. Burada әmtәә münasibәtlәri ya tamamilә olmur, ya da azsaylı elitanın ehtiyaclarını ödәmәyә yönәlir. Sosial münasibәtlәrin tәşkilindә әsas prinsip cәmiyyәtin sәrt iyerarxik stratifikasiyasıdır ki, bu da endoqam kastalara bölünmәdә tәzahür edir, eyni zamanda qapalı vә tәcrid olunmuş icma әhalinin böyük әksәriyyәtini tәşkil edәn müti tәbәqә üçün sosial münasibәtlәrin tәşkilinin әsas formasına çevrilir. Bu sәbәbdәn Ə.c.-dә ayrıca insanın şәxsiyyәt azadlığını istisna edәn vә әnәnәvi davranış normalarına ciddi riayәt olunmasına istiqamәtlәnmiş kollektivçi sosial tәsәvvürlәr hakimdir. Kasta bölgüsü ilә birlikdә Ə.c.-in bu xüsusiyyәti sosial mobillik imkanlarını tamamilә istisna edir. Siyasi hakimiyyәt ayrıca qrupun (kasta, klan, ailә) çәrçivәsindә inhisarlaşır vә әsasәn avtoritar formalarda mövcud olur.

    Ə.c.-in sәciyyәvi cәhәtlәrindәn biri yazının tamamilә yoxluğu, ya da ayrı-ayrı qrupların (mәs., mәmurların, kahinlәrin) imtiyazları şәklindә olmasıdır. Yazı әksәr hallarda әhalinin әsas hissәsinin danışıq dilindәn fәrqli şәkildә inkişaf edir (mәs., orta әsrlәr Avropasında latın, Yaxın Şәrqdә әrәb, Uzaq Şәrqdә çin dillәri). Buna görә mәdәniyyәtin nәsillәrarası ötürülmәsi verbal, folklor formada hәyata keçirilir, sosiallaşmanın başlıca institutu isә ailә vә icma olur.

    “Ə.c.” anlayışı bәşәriyyәtin inkişafının sәnayelәşmәyәqәdәrki mәrhәlәsinin real tarixini әks etdirmәdiyindәn, müasir sosialmәdәni antropologiya әnәnәvi sosiologiyadan fәrqli olaraq, bu termindәn istifadә etmir. Müasir millәt nәzәriyyәsindә (E.Gelner, B.Anderson, K.Doyç) sәnayelәşmәyәqәdәrki inkişafı sәciyyәlәndirmәk üçün “aqrar”, “aqrar-yazılı cәmiyyәt” anlayışlarından istifadә olunur.