Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
IX CİLD (FEDİNQ - EMİN)
    FENÓMEN 

    FENÓMEN (yun. φαινόμενον – hadisә sözündәn) – geniş mәna çalarlarına malik fәlsәfi termin. Bәzәn “hadisә” sözünün sinonimi kimi işlәnir. Platon hesab edirdi ki, reallığın zәif vә qeyri-sabit forması olan F. әşyanın mahiyyәtinә qarşıdır. İ.Kant F.-lә dәrkolunmaz “özündә şey”i bir-birindәn ayırırdı. Bu yanaşma sonradan bir qәdәr başqa şәkildә fenomenalizmdә әksini tapmışdır (C.Berkli, C.S.Mill, elәcә dә E.Max, R.Karnap vә b.). F. Brentano elmi tәdqiqat obyekti ola bilәcәk hәr bir şeyi F. adlandırır, “psixi” vә “fiziki” F.-lәri fәrqlәndirәrәk daha çox psixi F.-lәrә әhәmiyyәt verirdi. “F.” anlayışını әn geniş şәkildә E.Husserl işlәmişdir. O, tәbiiliyә, elәcә dә real fәrdin yaşantılarının “psixi faktlar” kimi dәrkinә qarşı “xalis F.-lәr”i qoyurdu. Husserlin xalis F.-lәri adi şüurun onlara şamil etdiyi hәr cür xarakteristikadan tәmizlәnmiş F.-lәrdir. F. şüurda seçilib ayrıla bilinәnin әsas, tam vә sәhih vahidi kimi çıxış edir. “F.” termininin sonrakı tarixi onu şüur sferasına bağlamaqdan qaçmaq cәhdlәri ilә sәciyyәlәnir (M.Şeler, M.Haydegger). F.-i “özünü özündә göstәrәn” kimi şәrh edәn Haydegger belә bir “göstәrmә”nin mümkünlüyünü nitqlә bağlayaraq F.-ә “özünü gizlәtmә” bacarığını aid edir ki, bu da F.-ә “gizlәtmә tarixi” kimi zaman ölçüsünü tәtbiq etmәyә imkan verir; “gizlәtmә tarixi” artıq şüurun zamanlılığına deyil, insanın dünyadakı varlığının “temporallığına” (әzәli müvәqqәtiliyinә) әsaslanır. Hәm Husserlin, hәm dә Haydeggerin fәlsәfi mühakimәlәrindә “hadisә” (Erscheinung) deyil, mәhz F. başlıca kateqoriyalardan biri kimi çıxış edir.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
FEDİNQ – EMİN
    FENÓMEN 

    FENÓMEN (yun. φαινόμενον – hadisә sözündәn) – geniş mәna çalarlarına malik fәlsәfi termin. Bәzәn “hadisә” sözünün sinonimi kimi işlәnir. Platon hesab edirdi ki, reallığın zәif vә qeyri-sabit forması olan F. әşyanın mahiyyәtinә qarşıdır. İ.Kant F.-lә dәrkolunmaz “özündә şey”i bir-birindәn ayırırdı. Bu yanaşma sonradan bir qәdәr başqa şәkildә fenomenalizmdә әksini tapmışdır (C.Berkli, C.S.Mill, elәcә dә E.Max, R.Karnap vә b.). F. Brentano elmi tәdqiqat obyekti ola bilәcәk hәr bir şeyi F. adlandırır, “psixi” vә “fiziki” F.-lәri fәrqlәndirәrәk daha çox psixi F.-lәrә әhәmiyyәt verirdi. “F.” anlayışını әn geniş şәkildә E.Husserl işlәmişdir. O, tәbiiliyә, elәcә dә real fәrdin yaşantılarının “psixi faktlar” kimi dәrkinә qarşı “xalis F.-lәr”i qoyurdu. Husserlin xalis F.-lәri adi şüurun onlara şamil etdiyi hәr cür xarakteristikadan tәmizlәnmiş F.-lәrdir. F. şüurda seçilib ayrıla bilinәnin әsas, tam vә sәhih vahidi kimi çıxış edir. “F.” termininin sonrakı tarixi onu şüur sferasına bağlamaqdan qaçmaq cәhdlәri ilә sәciyyәlәnir (M.Şeler, M.Haydegger). F.-i “özünü özündә göstәrәn” kimi şәrh edәn Haydegger belә bir “göstәrmә”nin mümkünlüyünü nitqlә bağlayaraq F.-ә “özünü gizlәtmә” bacarığını aid edir ki, bu da F.-ә “gizlәtmә tarixi” kimi zaman ölçüsünü tәtbiq etmәyә imkan verir; “gizlәtmә tarixi” artıq şüurun zamanlılığına deyil, insanın dünyadakı varlığının “temporallığına” (әzәli müvәqqәtiliyinә) әsaslanır. Hәm Husserlin, hәm dә Haydeggerin fәlsәfi mühakimәlәrindә “hadisә” (Erscheinung) deyil, mәhz F. başlıca kateqoriyalardan biri kimi çıxış edir.

    FENÓMEN 

    FENÓMEN (yun. φαινόμενον – hadisә sözündәn) – geniş mәna çalarlarına malik fәlsәfi termin. Bәzәn “hadisә” sözünün sinonimi kimi işlәnir. Platon hesab edirdi ki, reallığın zәif vә qeyri-sabit forması olan F. әşyanın mahiyyәtinә qarşıdır. İ.Kant F.-lә dәrkolunmaz “özündә şey”i bir-birindәn ayırırdı. Bu yanaşma sonradan bir qәdәr başqa şәkildә fenomenalizmdә әksini tapmışdır (C.Berkli, C.S.Mill, elәcә dә E.Max, R.Karnap vә b.). F. Brentano elmi tәdqiqat obyekti ola bilәcәk hәr bir şeyi F. adlandırır, “psixi” vә “fiziki” F.-lәri fәrqlәndirәrәk daha çox psixi F.-lәrә әhәmiyyәt verirdi. “F.” anlayışını әn geniş şәkildә E.Husserl işlәmişdir. O, tәbiiliyә, elәcә dә real fәrdin yaşantılarının “psixi faktlar” kimi dәrkinә qarşı “xalis F.-lәr”i qoyurdu. Husserlin xalis F.-lәri adi şüurun onlara şamil etdiyi hәr cür xarakteristikadan tәmizlәnmiş F.-lәrdir. F. şüurda seçilib ayrıla bilinәnin әsas, tam vә sәhih vahidi kimi çıxış edir. “F.” termininin sonrakı tarixi onu şüur sferasına bağlamaqdan qaçmaq cәhdlәri ilә sәciyyәlәnir (M.Şeler, M.Haydegger). F.-i “özünü özündә göstәrәn” kimi şәrh edәn Haydegger belә bir “göstәrmә”nin mümkünlüyünü nitqlә bağlayaraq F.-ә “özünü gizlәtmә” bacarığını aid edir ki, bu da F.-ә “gizlәtmә tarixi” kimi zaman ölçüsünü tәtbiq etmәyә imkan verir; “gizlәtmә tarixi” artıq şüurun zamanlılığına deyil, insanın dünyadakı varlığının “temporallığına” (әzәli müvәqqәtiliyinә) әsaslanır. Hәm Husserlin, hәm dә Haydeggerin fәlsәfi mühakimәlәrindә “hadisә” (Erscheinung) deyil, mәhz F. başlıca kateqoriyalardan biri kimi çıxış edir.