Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
IX CİLD (FEDİNQ - EMİN)
    FƏNA VƏ BƏQA

    FƏNA VƏ BƏQA (әr. الفناء – yoxolma, puçolma vә البقاء – әbәdilik) – şәxsi keyfiyyәt vә әlamәtlәrdәn tәmizlәnmәni, ilahi varlıqda әrimәni ifadә edәn tәsәvvüf anlayışları. F. Allahdan başqa hәr şeyin yoxluğa mәhkum olması haqqında Quran ayәsinә әsaslanır (55:26). Adәtәn, F. vә B. terminlәri yanaşı işlәdilir. F. vә B. ilә bağlı tәsәvvürlәrin ilk sistemlәşdiricisi vә tәlimin banisi kimi 9 әsr әrәb sufi mütәfәkkiri Əbu Sәid Xәrraz qәbul edilir. O göstәrirdi ki, F. “insanın öz tәbiәtinә xas hәrәkәt vә keyfiyyәtlәrin dәrkindәn tәmizlәnmәsi”, B. isә “insanın ilahi seyrә dalmasıdır”. Bistami vә Hәllac F.-nı “keçici olanın әbәdi olanda itmәsi” kimi sәciyyәlәndirirdilәr; bu anlamda F.-nı ilahi vә insani başlanğıcların substansional vәhdәti kimi qiymәtlәndirmәk olar. Ümumilikdә F. xarici alәmdәn tәcrid, özünüdәrkin itirilmәsi, hiss vә şәxsi keyfiyyәtlәrdәn arınma kimi başa düşülür, F.- nın әn yüksәk pillәsi onun özünün dәrk edilmәmәsidir. Bu pillәdәn sonra B. – ilahi substansiyanın seyri, ona yaxınlıq hissi, özünü ümumi vәhdәtin daxilindә görmә gәlir. İbn Ərәbinin tәlimindә F. “hәr şeydә Allahı görmә”, B. isә sufinin ilahi bilgilәrlә dolu yeni baxış tәrzi ilә çoxluqlar alәminә “qayıdışı”dır.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
FEDİNQ – EMİN
    FƏNA VƏ BƏQA

    FƏNA VƏ BƏQA (әr. الفناء – yoxolma, puçolma vә البقاء – әbәdilik) – şәxsi keyfiyyәt vә әlamәtlәrdәn tәmizlәnmәni, ilahi varlıqda әrimәni ifadә edәn tәsәvvüf anlayışları. F. Allahdan başqa hәr şeyin yoxluğa mәhkum olması haqqında Quran ayәsinә әsaslanır (55:26). Adәtәn, F. vә B. terminlәri yanaşı işlәdilir. F. vә B. ilә bağlı tәsәvvürlәrin ilk sistemlәşdiricisi vә tәlimin banisi kimi 9 әsr әrәb sufi mütәfәkkiri Əbu Sәid Xәrraz qәbul edilir. O göstәrirdi ki, F. “insanın öz tәbiәtinә xas hәrәkәt vә keyfiyyәtlәrin dәrkindәn tәmizlәnmәsi”, B. isә “insanın ilahi seyrә dalmasıdır”. Bistami vә Hәllac F.-nı “keçici olanın әbәdi olanda itmәsi” kimi sәciyyәlәndirirdilәr; bu anlamda F.-nı ilahi vә insani başlanğıcların substansional vәhdәti kimi qiymәtlәndirmәk olar. Ümumilikdә F. xarici alәmdәn tәcrid, özünüdәrkin itirilmәsi, hiss vә şәxsi keyfiyyәtlәrdәn arınma kimi başa düşülür, F.- nın әn yüksәk pillәsi onun özünün dәrk edilmәmәsidir. Bu pillәdәn sonra B. – ilahi substansiyanın seyri, ona yaxınlıq hissi, özünü ümumi vәhdәtin daxilindә görmә gәlir. İbn Ərәbinin tәlimindә F. “hәr şeydә Allahı görmә”, B. isә sufinin ilahi bilgilәrlә dolu yeni baxış tәrzi ilә çoxluqlar alәminә “qayıdışı”dır.

    FƏNA VƏ BƏQA

    FƏNA VƏ BƏQA (әr. الفناء – yoxolma, puçolma vә البقاء – әbәdilik) – şәxsi keyfiyyәt vә әlamәtlәrdәn tәmizlәnmәni, ilahi varlıqda әrimәni ifadә edәn tәsәvvüf anlayışları. F. Allahdan başqa hәr şeyin yoxluğa mәhkum olması haqqında Quran ayәsinә әsaslanır (55:26). Adәtәn, F. vә B. terminlәri yanaşı işlәdilir. F. vә B. ilә bağlı tәsәvvürlәrin ilk sistemlәşdiricisi vә tәlimin banisi kimi 9 әsr әrәb sufi mütәfәkkiri Əbu Sәid Xәrraz qәbul edilir. O göstәrirdi ki, F. “insanın öz tәbiәtinә xas hәrәkәt vә keyfiyyәtlәrin dәrkindәn tәmizlәnmәsi”, B. isә “insanın ilahi seyrә dalmasıdır”. Bistami vә Hәllac F.-nı “keçici olanın әbәdi olanda itmәsi” kimi sәciyyәlәndirirdilәr; bu anlamda F.-nı ilahi vә insani başlanğıcların substansional vәhdәti kimi qiymәtlәndirmәk olar. Ümumilikdә F. xarici alәmdәn tәcrid, özünüdәrkin itirilmәsi, hiss vә şәxsi keyfiyyәtlәrdәn arınma kimi başa düşülür, F.- nın әn yüksәk pillәsi onun özünün dәrk edilmәmәsidir. Bu pillәdәn sonra B. – ilahi substansiyanın seyri, ona yaxınlıq hissi, özünü ümumi vәhdәtin daxilindә görmә gәlir. İbn Ərәbinin tәlimindә F. “hәr şeydә Allahı görmә”, B. isә sufinin ilahi bilgilәrlә dolu yeni baxış tәrzi ilә çoxluqlar alәminә “qayıdışı”dır.