Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
IX CİLD (FEDİNQ - EMİN)
    FRÁYER

    FRÁYER (Freyer) Hans (31.7.1887, Leypsiq – 18.1.1969, Eberştaynburq) – alman filosofu vә sosioloqu. Qrayfsvald (1907) vә Leypsiq (1908–11) un-lәrindә tәhsil almışdır. Kil (1922 ildәn) vә Leypsiq (1925–48) un-tlәrinin prof.-u, sosiologiya üzrә ilk alman prof.-u. 1948 ildәn sonra Visbadendә “Brokhauz” nәşriyyatının әmәkdaşı, 1955– 63 illәrdә Münster un-tinin prof.-u olmuşdur.


    Sosiologiyanı “inkişaf etmiş kapitalizmin sinifli cәmiyyәti haqqında elm” kimi müәyyәnlәşdirәn onu “böhran elmi” (“Soziologie als Wirklichkeitswissenschaft...”, 1930) kimi qәbul edirdi. F. 1920-ci illәrdә neoheçelçilk ideyaları yönündә vә mühafizәkar inqilab düşüncәlәri konteksindә yazdığı әsәrlәrindә (“Dövlәt” – “Der Staat”, 1925; “Sağdan inqilab” – “Revolution von rechts”, 1931) burjua-vәtәndaş cәmiyyәti ziddiyyәtlәrinin dәf edilmәsindә vә yeni tarixi birliyin – әn müxtәlif sosial tәbәqәlәrdәn, qruplardan tәşәkkül tapan, “sağdan inqilab” prosesindә yeni dünyanın subyektinә çevrilәn, azad әmәk dünyasının özgәninkilәşdirilmәsini aşan “xalq”ın formalaşmasında hәlledici rolu dövlәtә ayırırdı.


    Hәlә ilk әsәrlәrindә toxunduğu sәnaye cәmiyyәti nәzәriyyәsini müharibәdәnsonrakı yaradıcılığında, xüsusilә “Müasir dövrün nәzәriyyәsi”ndә (“Theorie des gegenwartigen Zeitalters”, 1955) inkişaf etdirdi. 18–19 әsrlәrdә yaranmış sәnaye cәmiyyәti keçmiş mәdәniyyәtlәrә münasibәtdә “ikincili” olan maddi istehsal vә bölgü, bürokratik idarәçilik, texnika sahәlәrinә aid bircins sistemlәrin mövcudluğu ilә sәciyyәlәnir. Bundan әvvәlki tarixdә analoqu olmayan bu sistemlәr ayrıca insanın mәna yükününün artırılmasına deyil, effektivliyә istiqamәtlәnmiş, insanın tәsiri onların effektiv fәaliyyәtini tәmin etmәk üçün tәlәb olunan minimuma endirilmişdir. İnsan sistemin әlavәsinә çevrilir, komfortun yüksәlmәsi qeyri-mәmnunluqla, şәxsi identikliyin itirilmәsi duyğusu ilә müşayiәt olunur. A.Gelenin institutlar nәzәriyyәsi ilә sәslәşәn bu ideyalar müharibәdәnsonrakı alman sosiologiyasına tәsir göstәrmişdir.

Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (Azərbaycan dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2007
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, I CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2009
ISBN: 978-9952-441-02-4
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, II CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2010
ISBN: 978-9952-441-05-5
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, III CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2011
ISBN: 978-9952-441-07-9
Səhifələrin sayı: 604
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, “Azərbaycan” xüsusi cildi (rus dilində)
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2012
ISBN: 978-9952-441-01-7
Səhifələrin sayı: 881
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, IV CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2013
ISBN: 978-9952-441-03-1
Səhifələrin sayı: 608
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, V CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili: 2014
ISBN: 978-9952-441-10-9
Səhifələrin sayı: 592
Sərlövhə: Azərbaycan Milli Ensiklopediyası, VI CİLD
Nəşriyyat: "Azərbaycan Milli Ensiklopediyası" Elmi Mərkəzi
Nəşr yeri: Bakı
Nəşr ili 2015
ISBN: 978-9952-441-11-6
Səhifələrin sayı: 608
FEDİNQ – EMİN
    FRÁYER

    FRÁYER (Freyer) Hans (31.7.1887, Leypsiq – 18.1.1969, Eberştaynburq) – alman filosofu vә sosioloqu. Qrayfsvald (1907) vә Leypsiq (1908–11) un-lәrindә tәhsil almışdır. Kil (1922 ildәn) vә Leypsiq (1925–48) un-tlәrinin prof.-u, sosiologiya üzrә ilk alman prof.-u. 1948 ildәn sonra Visbadendә “Brokhauz” nәşriyyatının әmәkdaşı, 1955– 63 illәrdә Münster un-tinin prof.-u olmuşdur.


    Sosiologiyanı “inkişaf etmiş kapitalizmin sinifli cәmiyyәti haqqında elm” kimi müәyyәnlәşdirәn onu “böhran elmi” (“Soziologie als Wirklichkeitswissenschaft...”, 1930) kimi qәbul edirdi. F. 1920-ci illәrdә neoheçelçilk ideyaları yönündә vә mühafizәkar inqilab düşüncәlәri konteksindә yazdığı әsәrlәrindә (“Dövlәt” – “Der Staat”, 1925; “Sağdan inqilab” – “Revolution von rechts”, 1931) burjua-vәtәndaş cәmiyyәti ziddiyyәtlәrinin dәf edilmәsindә vә yeni tarixi birliyin – әn müxtәlif sosial tәbәqәlәrdәn, qruplardan tәşәkkül tapan, “sağdan inqilab” prosesindә yeni dünyanın subyektinә çevrilәn, azad әmәk dünyasının özgәninkilәşdirilmәsini aşan “xalq”ın formalaşmasında hәlledici rolu dövlәtә ayırırdı.


    Hәlә ilk әsәrlәrindә toxunduğu sәnaye cәmiyyәti nәzәriyyәsini müharibәdәnsonrakı yaradıcılığında, xüsusilә “Müasir dövrün nәzәriyyәsi”ndә (“Theorie des gegenwartigen Zeitalters”, 1955) inkişaf etdirdi. 18–19 әsrlәrdә yaranmış sәnaye cәmiyyәti keçmiş mәdәniyyәtlәrә münasibәtdә “ikincili” olan maddi istehsal vә bölgü, bürokratik idarәçilik, texnika sahәlәrinә aid bircins sistemlәrin mövcudluğu ilә sәciyyәlәnir. Bundan әvvәlki tarixdә analoqu olmayan bu sistemlәr ayrıca insanın mәna yükününün artırılmasına deyil, effektivliyә istiqamәtlәnmiş, insanın tәsiri onların effektiv fәaliyyәtini tәmin etmәk üçün tәlәb olunan minimuma endirilmişdir. İnsan sistemin әlavәsinә çevrilir, komfortun yüksәlmәsi qeyri-mәmnunluqla, şәxsi identikliyin itirilmәsi duyğusu ilә müşayiәt olunur. A.Gelenin institutlar nәzәriyyәsi ilә sәslәşәn bu ideyalar müharibәdәnsonrakı alman sosiologiyasına tәsir göstәrmişdir.

    FRÁYER

    FRÁYER (Freyer) Hans (31.7.1887, Leypsiq – 18.1.1969, Eberştaynburq) – alman filosofu vә sosioloqu. Qrayfsvald (1907) vә Leypsiq (1908–11) un-lәrindә tәhsil almışdır. Kil (1922 ildәn) vә Leypsiq (1925–48) un-tlәrinin prof.-u, sosiologiya üzrә ilk alman prof.-u. 1948 ildәn sonra Visbadendә “Brokhauz” nәşriyyatının әmәkdaşı, 1955– 63 illәrdә Münster un-tinin prof.-u olmuşdur.


    Sosiologiyanı “inkişaf etmiş kapitalizmin sinifli cәmiyyәti haqqında elm” kimi müәyyәnlәşdirәn onu “böhran elmi” (“Soziologie als Wirklichkeitswissenschaft...”, 1930) kimi qәbul edirdi. F. 1920-ci illәrdә neoheçelçilk ideyaları yönündә vә mühafizәkar inqilab düşüncәlәri konteksindә yazdığı әsәrlәrindә (“Dövlәt” – “Der Staat”, 1925; “Sağdan inqilab” – “Revolution von rechts”, 1931) burjua-vәtәndaş cәmiyyәti ziddiyyәtlәrinin dәf edilmәsindә vә yeni tarixi birliyin – әn müxtәlif sosial tәbәqәlәrdәn, qruplardan tәşәkkül tapan, “sağdan inqilab” prosesindә yeni dünyanın subyektinә çevrilәn, azad әmәk dünyasının özgәninkilәşdirilmәsini aşan “xalq”ın formalaşmasında hәlledici rolu dövlәtә ayırırdı.


    Hәlә ilk әsәrlәrindә toxunduğu sәnaye cәmiyyәti nәzәriyyәsini müharibәdәnsonrakı yaradıcılığında, xüsusilә “Müasir dövrün nәzәriyyәsi”ndә (“Theorie des gegenwartigen Zeitalters”, 1955) inkişaf etdirdi. 18–19 әsrlәrdә yaranmış sәnaye cәmiyyәti keçmiş mәdәniyyәtlәrә münasibәtdә “ikincili” olan maddi istehsal vә bölgü, bürokratik idarәçilik, texnika sahәlәrinә aid bircins sistemlәrin mövcudluğu ilә sәciyyәlәnir. Bundan әvvәlki tarixdә analoqu olmayan bu sistemlәr ayrıca insanın mәna yükününün artırılmasına deyil, effektivliyә istiqamәtlәnmiş, insanın tәsiri onların effektiv fәaliyyәtini tәmin etmәk üçün tәlәb olunan minimuma endirilmişdir. İnsan sistemin әlavәsinә çevrilir, komfortun yüksәlmәsi qeyri-mәmnunluqla, şәxsi identikliyin itirilmәsi duyğusu ilә müşayiәt olunur. A.Gelenin institutlar nәzәriyyәsi ilә sәslәşәn bu ideyalar müharibәdәnsonrakı alman sosiologiyasına tәsir göstәrmişdir.